درمان فیستول مقعدی|فیستول مقعدی

درمان فیستول با کمترین عارضه

فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی در واقع ارتباط غیر طبیعی بین کانال مقعد و پوست خارجی اطراف مقعد است که در نتیجه عفونت غدد مقعدی ایجاد میشود.با حضور ترشحات در اطراف مقعد میتوان پی به این مشکل برد به بیان دیگر چرک آب گونه از این راه به بیرون راه میابد و باعث تحریک پوست ناحیه میشود به همین دلیل اگر درکنار این ترشحات با علائمی مثل یک برجستگی سفت و دردناک در این ناحیه مواجه شدید یا هنگام اجابت مزاجتان درد زیادی در این ناحیه احساس کردید باید به این مشکوک شوید.محل ابسه گرم تر از سایر نقاط است و ممکن است با قرمزی و التهاب بافت های اطراف نیز همراه باشد.

عوامل افزایش دهنده خطر کدام ها هستند؟

1-بیماری التهابی روده

2-آپاندیسیت یا دیورتیکولیت حاد

3-درمان تزریقی برای بواسیر داخلی

4-زخم ناشی از یک جسم تیز(مثلا پوسته تخم مرغ یا استخوان ماهی)که دفع میشود یا صدمه ناشی از نوک وسیله مخصوص تنقیه

اگر فیستول درمان نشود چه عوارضی در پی دارد؟

بدون درمان فیستول های دچار عفونت مزمن ممکن است منبع عفونت سیستمیک باشند.کار سینوم در یک فیستول آنورکتال درمان نشده مزمن به ندرت رخ میدهد

نکته!

لیزر ,محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل میشود .قابل ذکر است به همین دلیل انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر میرسد .همچنین لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمیزند و مانند کوتر باعث نکروز نمیشود به همین علت درد بعد از عمل کاهش پیدا میکند.

روش درمان برای این بیماری به چه صورت است؟

جراحی VAAFTذر واقع یک روش درمانی کم تهاجمی برای فیستول است.

که باید درمورد مزایای این روش به موارد زیر اشاره کرد :

-چون این روش کم تهاجمی است د درجه اول زخم بزرگی به جا نمیگذارد .ریسک بی اختیاری بعد از عمل تقریبا صفر است زیرا در این روش عضلات قطع نمیشود.

-این روش جراحی به صورت سر پایی است و بیمار درهمان روز مرخص میشود.

-بیمار فقط شب اول استراحت میکند و نیاز به استراحت بیشتر ندارد.

-بیمار بازگشت سریعتر به محیط کار و زندگسی طبیعی خود دارد .

مکانیسم عمل به چه صورت است؟

در این روش جراحی یک دوربین بسیار ظریف را در سوراخ خارجی فیستول وارد کرده و نهایتا سوراخ داخلی را پیدا میکنیم .بعد از شستشوی فراوان بافت های مرده را برداشته و مجرا را تمیز کرده که با تازه کردن دیواره های مجرای فیستول و بستن سوراخ داخلی فیستول درمان میشود.

در این روش کمترین برش و بدون قطع عضلات اسفنکر فیستول را درمان میکنیم.

• آدرس: تهران_ سعادت آباد_میدان کاج_ابتدای سرو شرقی_جنب‌‌‌‌‌‌‌ بانک ملی_ساختمان پزشکان کاج ------------------------------------------- یکشنبه ها: تهران-خ شریعتی- ابتدای خیابان دولت-روبروی تهیه غذای فارسی- ساختمان ۴۹۵- پلاک‌۵