کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه   Reduction mamoplasty

بزرگی سینه می تواند  موجب  مشكلات فراوانی مثل  درد گردن، درد شانه و پشت،احساس خواب رفتگی در دست ها، ایجاد شیار و لك روی شانه ها، تعریق و عفونت چین زیر سینه ای به خصوص در تابستان، محدود كردن فعالیت های ورزشی، تنگی نفس ضمن ورزش، كاهش اعتماد به نفس و گوشه گیر شدن و كاهش فعالیتها و روابط اجتماعی شود.

به همین دلیل عمل كوچك كردن سینه به شكل موثری ا ین علائم و دردها را كاهش داده و موجب  بهبود اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فردمی شود و به همین علل، عملی بسیار موفق و رضایتمندی بیمارانی كه به درستی ا نتخاب شده باشند بالاست.

جراحی کوچک کردن پستان.

نحوه جراحی:

در تكنیك اختصاصی ( پدیکول میانی - فوقانی ) در بیشتر  موارد از برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله استفاده میگردد اما گاهی استفاده از برش محدود در چین زیر سینه ضروری می باشد. طی عمل بافتهای اضافه و پوست اضافه برداشته می شود و سینه بالا كشیده شده و كوچكتر می شود. در این تكنیك بر خلاف سایر روش ها فرم سینه در دراز مدت افتادگی پیدا نمی كند و به علت محدود بودن اسكارها جای عمل بسیار محدود می باشد. معمولااغلب  مدت عمل بین 3- 4 ساعت می باشد .

نحوه جراحی

.

عوارض عمل:

عوارض زودرسمانند  عفونت و خونریزی بسیار نادر است . بیشترین عارضه که بیمار را نگران میکند ایجاد اسکار(جای زخم ) بد شکل در محل برش جراحی است که اگر دستورات پزشک رعایت شود به حداقل ممکن میرسد. گاهی جهت اصلاح اسکارها به روتوش با جراحی یا لیزر نیاز میشود. افراد بد زخم و پوستهای کلوئید ساز عمدتا قابل پیش بینی نیستند و به طور کامل و قطعی قابل درمان نیستند  .

به علت تورم در محل عمل بی حسی در هاله سینه میتواند تا چند ماه ادامه داشته باشد ولی بی حسی دائمی در همه روشهای عمل 15-10 % است.

شیردهی در اغلب روش ها حفظ میشود اما تضمینی برای شیردهی موثر وجود ندارد.یکی از شای عترین عوارض ورم سینه ها است که گاهی ماهها وقت لازم است تا برطرف شود.مختصری عدم تقارن از نظر اندازه و شکل سینه ها عادی میباشد.

نتایج نهایی:

نتایج نهایی فرم سینه بعد از 3 ماه تا یكسال به طور كامل معلوم می گردد . تورم رفته رفته كمتر شده و سینه طی ماهای اول باز هم كوچكتر می شود. فرم سینه ها بعد از چند ماه تا حداكثر یكسال تثبیت می شود ولی تغییرات شدید وزن و حاملگی می تواند موجب بر هم زدن فرم سینه ها شود.

• آدرس: تهران_ سعادت آباد_میدان کاج_ابتدای سرو شرقی_ساختمان پزشکان کاج